Garantie & klachten
Garantie
Wij geven om onze producten en doen logischerwijze ons best om deze in topconditie aan u te leveren. Toch komt het wel eens voor dat er een bestelling kapot gaat tijdens transport of dat er iets anders gebeurt waardoor u aanspraak kunt maken op garantie. Op grond van het Europese recht zijn wij aansprakelijk voor elk gebrek van overeenstemming dat binnen een termijn van twee jaar na de levering van de goederen aan het licht komt. U kunt aanvullende rechten hebben op grond van het Nederlandse recht.
Wanneer u een gebrek aan het product ontdekt of zou horen te ontdekken dient u binnen een redelijke termijn contact op te nemen met ons. Een redelijke termijn is in ieder geval twee maanden. Onder omstandigheden kan een termijn van langer dan twee maanden ook acceptabel zijn.
Indien u tijdig contact met ons opneemt zullen wij zorgen voor een kosteloze reparatie of voor vervanging.
Helaas kunnen wij geen garantie bieden als producten anders worden gebruikt dan voorgeschreven door de fabrikant. Hiermee bedoelen wij onder andere onderdelen voor petroleumkachels waar brandstof doorheen loopt en reparaties aan deze kachels. Te denken valt aan: verdampers en elektromagnetische brandstofpompjes. U dient om uw recht op garantie te behouden door de fabrikant goedgekeurde brandstof te gebruiken. Dit zijn meestal de NF-gekeurde brandstoffen verzegeld in kannen. Ook vervalt in beginsel de garantie op nieuwe petroleumkachels bij gebruik van afwijkende brandstoffen. Wij kunnen wel uw kachel onder garantie onderzoeken om welk onderdeel het gaat. Is een onderdeel stuk waar geen brandstof doorheen loopt zoals een printplaat, dan hebt u vaak wel recht op garantie en zullen wij dit specifieke onderdeel onder garantie voor u vervangen. De kachel dient bij ons te zijn aangeschaft.
Klachten
Het kan altijd voorkomen dat er iets niet helemaal gaat zoals gepland. We raden u aan om klachten eerst bij ons kenbaar te maken door te mailen naar info@qlimateshop.nl. Leidt dit niet tot een oplossing, dan is het mogelijk om uw geschil aan te melden voor bemiddeling via Stichting WebwinkelKeur via https://www.webwinkelkeur.nl/kennisbank/consumenten/geschil. Vanaf 15 februari 2016 is het voor consumenten in de EU ook mogelijk om klachten aan te melden via het ODR-platform van de Europese Commissie. Dit ODR-platform is te vinden op http://ec.europa.eu/odr. Wanneer uw klacht nog niet elders in behandeling is dan staat het u vrij om uw klacht te deponeren via het platform van de Europese Unie.