In deze tijden van dure energieprijzen worden overal petroleumkachels uit schuren, garages, opslagboxen, zolders, kelders, etc. gehaald. Ook worden ze tweedehands of nieuw aangeschaft om de huidige energiecrisis te lijf te gaan.
Vaak zijn de kachels al een tijd niet meer gebruikt en hebben onderhoud nodig zoals een nieuwe verdamper/verstuiver/vaporizer of een brandermat. Dit om de petroleum goed te laten verdampen, maar vaak zijn de kachels ook erg vies of hebben nog andere mankementen. Hier komt men pas achter als de kachel weer in gebruik wordt genomen, en dan werkt de kachel gebrekkig of zelfs niet. U ziet bij Qlima laserkachels dan foutcodes: E02,E03,E13. Bij Zibro laserkachels de foutcodes: E02,E06 of een andere storingscode met eventueel een gele vlam waardoor de kachel uitslaat.
U kunt dit soort zaken in de winter voor zijn door uw kachel tijdig te laten nakijken, onderhouden en/of te repareren. De beste tip voor groot/klein onderhoud aan uw laserkachel is doe dit niet in de winter als het koud is want dan bent u misschien te laat of als u deze wilt laten onderhouden bestaat er een wachttijd, omdat reparateurs van verwarmingstoestellen het razend druk hebben. Immers als u weet dat bijvoorbeeld uw dak in slecht onderhoud verkeerd dan wacht u toch ook niet totdat het begint te stortregenen? Juist! Doe dit dan ook niet met uw laserkachel, en laat deze tijdig en periodiek controleren op mankementen. Zo bent u goed voorbereid en vallen de kosten vaak mee. De ene reparateur zal een hogere prijs rekenen dan de andere in noodsituaties. Wij repareren en onderhouden ook laserkachels, maar zullen de prijzen het hele jaar door gelijk proberen te houden. Klik hier om meer te weten te komen over onze service aan laserkachels van Qlima en Zibro.
Maar wanneer is nu het beste tijdstip om uw laserkachel voor onderhoud aan te bieden? Het antwoord is eigenlijk heel simpel; doe dit als de kachel niet meer wordt gebruikt. Te denken valt aan: tegen het einde van het stookseizoen, tijdens de zomer of richting het einde van de zomer en begin van het stookseizoen. Vanzelfsprekend is de wachttijd in de zomer het kortst en mocht er een wachttijd bestaan dan maakt dit niet zoveel uit. Daarnaast is het ook handig om over een reservekachel te beschikken. Dit kan zijn: een tweede laserkachel, kouskachel, elektrische kachel, gaskachel, infraroodpaneel of gewoon uw eigen CV-ketel. Blijf deze laatste ook periodiek onderhouden!
Bij ons is het mogelijk uw kachel voor klein of groot onderhoud aan te bieden. Wij zullen uw kachel uitvoerig onderzoeken, controleren, repareren en testen alvorens u deze terugkrijgt. Wij zijn officieel dealer/reparateur van de merken Qlima & Zibro en kunnen voor u originele onderdelen bestellen en monteren. Wij werken met nieuwe onderdelen zodat u zoveel mogelijk verzekerd bent dat de kachel blijft werken, al is dit niet te garanderen. Uw kachel zit vol met onderdelen en sensoren die de werking van de kachel mogelijk maken. Als een bepaald onderdeel niet of slecht functioneert zal de kachel uitslaan. Wel zo veilig!
Wilt u graag meer weten over onderhoud door ons aan uw kachel? Klik dan hier, of neem contact op via de contactpagina en vul het contactformulier in. U kunt ook gebruikmaken van "Reparatie op Afstand". Mocht er geen reparateur bij u in de buurt zitten dan kunt u de kachel naar ons opsturen. Hier wordt al met succes gebruik van gemaakt.
Bedankt voor het lezen van onze blog en graag tot de volgende blog.